Vovve.net

fredag 27 april 2012

Lite vardagsbekymmer och annat

Gillar den här tiden på året, när våren knackar på och veckorna avbryts av röda dagar lite då och då. Först påsk, nu 1:a maj, sen 17:e blir det också, sen 6:e juni och sen Midsommar och min egen semester! Så det är bara att njuta av det hela medans man kan ;-)

Vovven mådde illa i morse. Han fick följa med på första rastning men sen tog Husse honom hem och jag hämtade under min sista rastning då jag rör mig i närheten av egna hemmet då. Nu verkar han dock må bättre. Tina från Mälarö Färskfoder kom förbi i eftermiddags med vår foderleverans och hade lite torkad lever med sig som Vovven smaskade in riktigt snabbt. Då tänkte jag passa på och ge honom lite mat också - han har inte ätit sedan igår kväll. Nu verkar maten sitta i magen i alla fall. Känns lugnande. Det konstigaste var att avföringen under den hela tiden var perfekt... Illamående satte sig dock på hela hunden, det märktes.

Tyvärr blir det ingen fortsättning på spårkursen för vår del. Vi har missat så mycket att jag bestämde mig för att hoppa av kursen och träna lite själv under våren/sommaren och sen kanske gå om kursen till hösten. Vi får se. Jag jobbar alldeles för många helger för att kunna gå helgkurs nu :-( Kanske till hösten kommer jag inte behöva jobba lika mycket med annat än hund, då kan man passa på och gå kurs på söndagar...
Vi stannar dock på agility, det är ju där våra tävlingsplaner sitter :-)

Imorgon blir det min 13:e dag i rad på jobbet. Dagen börjar med ett kundmöte (vi får se om det blir en ny kund... tikar har vi faktiskt ont om ;-)), sen ska vi iväg och hämta tanten O. och ta henne hem till oss. Med tanke på hur långsamt det brukar gå när vi promenerar tillsammans räknar jag med en timme på de där 2.5km vi har mellan våra hus. Hon ska stanna och hålla oss sällskap (eller snarare vi hålla henne sällskap) några timmar och sen blir det en promenad tillbaka. Husse jobbar sent inatt och imorgon bitti åker han iväg till Söderköping för en bowlingturnering - så vitt jag vet kommer han tillbaka först på söndag.

Och på söndag tänker jag vara helt ledig, o!

Eller... ej... måste ju hitta tid för att gå genom min deklaration - jag har ju fyllt alla uppgifter och sånt men jag vill dubbelkolla så att jag inte missat något innan jag skickar iväg den. NE-blanketten för första gången i livet!

Måndag bjuder på en del: de flesta rastningar kommer att ske enligt schemat, sen har vi en inackordering och en passning. Tre vovvar hemma här har jag aldrig haft och jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra och Vovven inte går in i väggen ;-) Hoppas att jag lyckas ta några bilder för att visa upp här eller på Facebook :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar