Vovve.net

söndag 15 april 2012

Tråkigt?

Tanken var att vi skulle iväg med HundSthlm på aprilpromenad. Tyvärr hade jag riktigt svårt att sova inatt, vaknade flera gånger och i morse var min härliga magvärk tillbaka. Det tog då en mycket längre stund att stiga upp och fixa frukost och till Tullinge hade jag inte hunnit härifrån med den hastigheten som jag gjort mig i ordning.

Hur som helst hann jag inte borsta Vovven igår så det blir väl idag istället. Egentligen är jag inte alls förtjust i pälsvården - dels för att jag inte har nåt ställe att göra det på och måste använda köksbordet och håret flyger åt alla håll vilket resulterar i att efter en timmes borstning kommer en timmes städning också; dels för att Vovven inte gillar att bli ompysslad på det sättet vilket ger en riktigt "omysig" känsla.
Men det måste göras...
Egentligen ser jag fram emot sommaren då jag kan klättra upp på den s.k. Skidbacken här i området, hitta en lämplig sten och borsta ute istället för att skippa städbiten.

Snön kom i förrgår och igår var ingen rolig dag för utomhusaktiviteter. Vi mötte en grannvovve på en kort prommis för att se om hundarna skulle kunna tänka sig vara i närheten av varandra ifall jag skulle passa den lille och det funkade galant. Spår var det naturligtvis inte ens fråga om i vårt fall. Jag vill att Vovven ska lära sig spåra ordentligt, han går alldeles för ofta på synen ändå.

Drar igång dagen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar