Vovve.net

söndag 29 januari 2012

Vinterutflykt till härliga Vinterviken :-)

Söndagar brukar jag vara mina sovmorgnar. Maken stiger tidigt för sina bowlingmatcher och jag och Vovven har hela sängen för att breda oss på... Precis som vi gillar.
Solen väckte mig dock idag. Eller så berodde det på att igår la jag mig redan kl. 22. Hur som helst var jag klarvaken vid 8-tiden, utvilad och med härlig energi i kroppen.
Utflykt, tänkte jag. Gick upp, åt frukost, satte på google maps för att planera vår route. Packade väskan: kaffe, mackor, vatten, sele för att byta till när det blir dags att dra lite... Great :-)

Vovven blev glad när jag insåg att vi skulle ut tillsammans igen och att jag tog min stora ryggsäck som jag annars brukar bara ha på vardagar när vi jobbar. Först gällde det att gå till den närmste butik för att köpa en sak som jag saknade och sen tog vi fart mot Gröndal och Vinterviken!

I början gick det lite så där med Vovven som bara ville nosa i marken och var hur döv som helst men efter ett tag lyckades jag fånga hans uppmärksamhet. Bra för att Vintervikens område var fullt med folk och hundar... De flesta gick dock på de huvudgångvägarna - då kunde man passa på och klättra lite upp för att nå den härliga solen och för att prova om fyrbenta prinsen känner sig för att dra lite i skogen.
Och det gjorde han också! :-) Men mest ville han bara busa.





Dagens bästa idé måste jag erkänna. Kom hem efter 3 timmar, lite trötta men vad lyckliga =)
Nu dags för lite mat, sen plugg. Ikväll måste jag hålla mig vaken lite längre, ska ju inte missa Äkta människor ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar