Vovve.net

lördag 21 juli 2012

Vilken lyckad lördagskväll :-)

Vilken fantastisk kväll vi har haft :-)

Packade väskan med vatten, godis och frisbee och far ut mot Lillsjön för lite träning. Skäggmonstret visste precis vad vi skulle dit för (korv i fickan säger allt :-P). Hade planer på att köra lite läggande under gång men det blev inkallning istället - har nämligen lyckats att hitta den ultimata belöningen för momentet! För med godis saknades det fart och med bollen saknades det fokus (bollen är ju det roligaste och bästa som finns) - men med en frisbee... That's another story! Perfekt fart, snygga ingångar, perfekt sittande i utgångsposition... I ♥ it!!
Det blev lite ställande under gång också eftersom jag (för ett tag sen) med hjälp av extern belöning i form av den älskade bollen jag kastade bakom Strike lyckades få honom att fatta att man ska frysa i rörelse när jag säger "stanna" - så nu kan jag öka avståndet utan att hunden rör en fot! :-D

Och det blev 3 "leta-godis-i-nyklippta-gräset"-pass á 7min var också.

Väl hemma sen var Skägget sugen på att kramas och pussas en stund innan han gick till sovrummet för att lägga sig för natten. Jag ska också göra det alldeles strax men först glädjer jag mig lite till åt den lyckade promenaden :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar