Vovve.net

fredag 27 juli 2012

Sommar, sommar...

Mitt i sommaren och jag tänker redan på hösten. Oroar mig i onödan - eller iaf alldeles för tidigt.

Hur som helst, sommaren hittills har varit bra. Den tjuvstartade vi redan nån gång i slutet på maj när vädret var som mest "sommaraktigt" och hundarna inte ville gå på sina vanliga rundor pga värmen. Ja, det har faktiskt varit för varmt alldeles för många ggr.
Blir småirriterad när folk klagar på vädret när det faktiskt är superskön att promenera och träna (typ 18 grader och moln) och när man svettas som gris och orkar inte riktigt ta sig i uppförsbackar och hundarna lägger sig i gräset och vägrar röra på sig trots att man har enormt tidspress på sig för att hinna med schemat... då kommer de med leende "Vilket fantastiskt väder"...

Men men, just idag har jag ingenting att klaga på. Det var lagom varmt och vi hade roligt ute. Tog Terrierbuset och Vovven och drog till Judarskogen för en liten tur - det var riktigt härligt =) Skägget hoppade gladeligen i vattnet men Terriern var inte lika förtjust i den idén vilket resulterade i att han stod på kanten och skällde på Skägget.

På väg hem från rastningar stötte vi på våra kära grannar - och Vovvens favvokompis, JRT. Det blev en del bus i skogen innan vi kopplade hundarna för att jag såg att något var på gång - och hur rätt jag hade, mycket fin rådjursdam letade efter sin partner (hade träffad dom tidigare därför visste jag att de var två). Imorgon ska vi kanske iväg och göra nåt roligt med hundarna, jag och Grannen, Skägget och JRT (vems favvosyssla är att hänga i mustaschen på schnauzern :-P).

Fina Tina levererade nya Emmzo-korvar och lite ben hem till oss under eftermiddagen. Nu är frysen full igen =)

Det blir ingen sovmorgon till helgen, ska upp 5 bägge dagarna och jobba med icke-hundiga sysslor. Men på måndag har jag endast en enda rastning (well, två men hundarna bor så nära varandra att det blir en promenad) - då hinner jag sova ikapp mig ;-)

2 kommentarer:

  1. Schnauzer i öst? Det ska jag kolla in. Tycker också det är skönt nu när det blivit lite svalare.
    P.S Din sida vill inte spara mina meddelanden för det mesta. Ofta när jag försöker skriva ngt kastar den ut mig :-( D.S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit nåt skumt med blogger... tråkigt och irriterande när meddelanden försvinner...

      Radera