Vovve.net

torsdag 19 juli 2012

Antagningsbesked - HT 2012

Vårterminen på högskolan har tyvärr inte avslutats med några poäng alls. Började hundens beteendebiologi II i slutet på januari, var med på skolan under kursens sammankomst (där jag fick lyssna på bl.a. Kent Svartberg och Per Jensen, den sistnämnde för tredje gången i livet) men tyvärr tog jobbet alldeles för mycket av min tid (från och med mars hade jag fullbokad på rastning och helgerna gick åt agilityn och extra jobb). Dessutom när det blev varmare och ljusare blev det plötsligt mycket mindre intressant att sitta och läsa böcker och fylla i olika kunskapstester ;-)

Förra veckan (iaf tror jag att det var förra veckan) kom det antagningsbesked inför hösten 2012. Mitt förstahandsval var användning av hund i vård och social arbete men där har jag missat att de kräver hp från en kurs som man ska läsa före den, dvs. djurs medverkan i vård och socialt arbete (som jag nota bene också sökt). Så där blev jag struken från listan direkt.
Andra valet var hundens beteendebiologi III - men så som jag skrev i början av detta inlägg, jag har inte hunnit med HBII därför behöver jag först komplettera förra terminen för att kunna fortsätta med 3:an. Så den kursen fick jag tyvärr tacka nej till.
Tredje valet var hundens evolution, genetik och beteende här i huvudstan. Den kursen tänker jag definitivt gå! Och så hoppas jag på spännande diskussioner live på SU :-D Och kanske några nya bekantskaper också :-D

Sen får vi se hur det blir med de resterande kurserna. Jag står som reserv på djurs medverkan i vård och socialt arbete (har hört att det är svårt att komma in där) och är antagen till introduktionskurs i etologi (frågan är bara om jag behöver gå den... har redan läst något liknande...) och etologi-orienteringskurs (som jag redan tackat nej till så den behöver jag inte oroa mig för).

Jag älskar att läsa och gillar att utvecklas. Dessutom gynnas företaget och mina kunder också så alla bör vara glada över det antagningsbesked jag fått =) Skulle verkligen vilja gå en ordentlig utbildning (dvs. yrkesutbildning) inom hund men eftersom jag fortfarande inte vet vad jag har som slutmål i mitt företagande (förutom nöjd företagare, nöjda tvåbenta och fyrbenta kunder och intressant liv) kan jag inte riktigt bestämma vad det ska bli för utbildning. Skulle vilja läsa till instruktör men är jag verkligen rätt person att lära ut?
Vi får se vart livet tar mig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar