Vovve.net

söndag 15 juli 2012

Lite gnäll och o-gnäll

Man kan överallt läsa klagomål över det regniga vädret. Yes, det regnar. Yes, det är sommar. Yes, det är svenskt sommar. Så har det alltid varit. Men människor har blivit så bekväma med de senaste två somrarna när temperaturen gick upp till 30 grader i flera veckor här i huvudstan. Men de där somrarna tillhör ju undantagen här i vårt klimat och inte reglerna (som tur är!! Svettigt, kladdigt, kan inte jobba, kan inte träna hund, äckligt - när det är mer än 24 grader varmt).

Tycker det är lite så där småmysigt med regn. Det är ju fortfarande varmt regn, det blåser knappt något här och då stör regnet ingenting när man är ute och promenerar. Och promenera gör vi - dock inte alls lika mycket som när vi jobbar.

De flesta hundarna är nu lediga. I torsdags och fredags hade jag inga hundar att rasta eller passa alls, bara Vovven. Då kom min underbara mamma hit och vi har gjort en liten utflykt till grannkommunen och Kärsön - mycket fin ö som jag definitivt kommer att besöka igen, om inte för promenaden i skogen då för spårträning =) Hon ville också se Vovven på agilitybanan och för detta tog vi en promenad till Judarskogen. Tyvärr är hälften av sakerna borta från den lilla planen där, så vi tränade lite på byten vid två hopphinder och lite av kontaktfält på balansen och A:et och det var typ allt man kunde göra där. Det blir nog flera svängar till klubbarna från och med nästa vecka om jag vill lyckas på fortsättningskursen (3:an) till hösten då vi ska ha mycket handling.

Nu i veckan är företagets senaste tillskott här igen (fast från tisdags kväll och inte från morgondagens som det bör varit) och det måste jag säga är mer jobb än jag ursprungligen trodde. Visst, jag älskar hundar men inte när de inte är snälla mot mitt lilla egna bus! Då är det ett stort "no, no" som gäller.
Hoppas det här veckan går bättre än förra veckan när Ch. var här. Hoppas, hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar