Vovve.net

måndag 30 juli 2012

Funderingar kring motivering

Idag kom jag hem från jobbet med en läxa. Den handlar om olika sätt att motivera hunden. Rastar nämligen en äldre herre som inte riktigt är så förtjust i promenerande i sig och jag vill inte tvinga honom till att göra något han inte vill samtidigt som jag har tider att passa. Jag blir stressad och det är inte alls bra för någon av oss, inte minst för hundarna som också stressar mer då.
Godis fungerar inte, inte någon boll heller (då har jag de andra som går med oss som blir ordentligt taggade... inte mening alls). Har inte möjlighet till att ta hur många leksaker som helst med mig heller...
Nosa i marken och bada gillar han men det funkar inte tyvärr under de förutsättningarna som finns.

Så... nu ska jag sitta och fundera... hur ska jag motivera honom till att gå lite fortare? Om det öht är möjligt...

Hoppas att jag kommer fram till nåt före imorgon iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar