Vovve.net

söndag 1 juli 2012

En skön, glad söndag

Vovven och Husse steg upp tidigt som vanligt medan Matte själv passade på att ta en sovmorgon innan Husses syster anländer med sina tre döttrar som ställer hela världen upp och ner och gör det helt omöjligt att sova längre än till 8.

Steg upp vid 10-tiden, såg att en potentiell kund försökt nå mig tidigare, ringde tillbaka (det visade sig vara en hundägare jag känner sen tidigare och tyvärr är inte Råttjägaren så förtjust i denna fina setter, annars hade jag gärna hjälpt dom under sommaren). Efter frukosten satte jag en sele på Vovven, mitt hundförarbälte på höfterna och vi drog till skogen för lite powerwalking. Tanken var minst 5km men tyvärr var Matte mer sugen på denna typ av aktivitet än schnauzern vilket resulterade i att vi tog en 2km-sväng och sen ett dopp i havet.

Sen Hussefar gått bort bor Hussemor ensam här i byn och trots att hon känner mkt fint folk som hjälper henne till vardags är det en del att göra ändå. Så jag hittade ett jobb åt mig och Vovven - gamla ris skulle bort från ett ställe i trädgård'n och vi tog uppgiften =) Dragselen åkte på, linan satte jag fast i de grenarna jag inte kunde få bort själv och med hjälp av boll fick schnauzern dra grenarna fram till ett nytt samlingsställe. Han verkade supernöjd med sin uppgift =) Bra, då var vi nån till nytta =)

Jag åker förresten inte härifrån utan att ha lagt åtminstone två ordentliga spår till Vovven. Hallå, så nära till skogs och så få människor? Det är underbart! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar