Vovve.net

onsdag 13 juli 2011

Juli uppdatering

It's a fact. Det går framåt.

Först var vi gäster, sen hade vi besök, sen var vi gäster igen... Det har inte gått "back to normal" än - en kompis till Husse sover över nån gång i veckan då han letar bostad i huvudstan.

Folk hör av sig till mig angående hundrastningstjänster, vilket är bra. Har i nuläget två avtal att skriva under och tredje att forma för att det kanske behöver skrivas på i början av nästa vecka... Har också skapat en webbsida - ingen snygg än men layouten kommer att ändras några ggr till innan den blir färdig. Hur som helst, den fungerar ju bra som prislista och som informationsblad för eventuella kunder.
Emilias Hundtjänst

Vi har haft en paus i agilityträning pga arbetsbelastning och skador men nu är vi tillbaka på planen =) Imorgon är det dags för möte med M. - det blev ingenting förra månaden då Vovven blev skadad och sen skadade jag mig.
Ja, på tal om skador... Vi var hos vetten förra veckan för att revaccinera mot rabies. Jag skulle ställa en vattenskål åt min fyrbenta vän och när jag ställe mig upp smällde det. Huvudet mötte ett väggskåp. Det vore inte så konstigt, jag har ju tendens att slå mig, få blåmärke och annat sånt, om det inte var för att blodet började rinna längst min arm... Roligt, vad?
Det gick bra trots allt, jag hade fruktansvärt huvudvärk samma kväll (tyvärr kunde jag inte ta det lugnt då jag behövdes på jobbet då och också dagen efter) men nu är det bara skorpan kvar.

Bestämde mig också för att lämna Vovven för trimning denna gång. Det blev Renée på Kennel Raggen (eller närmare sagt på RP Hundpiffet) och hon gjorde allt hon kunde för att Vovven skulle se bra ut (under omständigheter - och nej, det var inte min trimning som orsakat "skador" men jag vill helst inte avslöja vems). Så det blir definitivt hon som ska hjälpa oss nästa gång. Men - vad som är ännu viktigare än min hunds nya frissa - jag kanske kommer att få lite hjälp av henne när det gäller min trimningsinlärning! =) Well, det blir lite svårt att hinna med allt jag planerat inför hösten men det skulle inte vara så dumt att ha henne som "handledare" - för meriternas skull.
Vi får se.
Nu är min Vovve i alla fall korthårig vilket kan vara skönt i sommarvärmen.

Imorgon väntas antagningsbeskedet. Jag har sökt en distanskurs i hundens beteendebiologi. Mitt andra val var introduktion till etologi och jag hoppas verkligen att jag får en plats på någon av dessa kurser - trots att det kan vara svårt att hinna med detta vid sidan av företaget, mitt "vanliga" jobb och hundträningen.

Godnatt från trötta Vovven och Vovvens Matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar