Vovve.net

torsdag 28 juli 2011

Att bära sitt eget bagage - våra förberedelser inför semester 2011

För att Vovven inte ska känna sig utelämnad nu när jag håller på att fylla mitt schema med andra vovvar, gjorde vi idag en liten utflykt till Rålambshovsparken. Vi körde lite apportering, bollsökning och rally (vi ska tävla om en månad!).

Om 11 dagar ska vi ut och resa lite. Matte börjar sin semester och redan den första dagen (eller de första timmarna, närmare sagt) ska vi ta oss till Polen - och detta inte med hjälp av flyg! Det är ett stort projekt, denna resa. Jag ska nämligen åka ensam (ja, i sällskap av min hund, naturligtvis) allt eftersom Husse inte börjar sin semester förrän några dagar efter. Det blev lite fel egentligen med våra semestrar detta år men man blir glad att man överhuvudtaget har en!
Vi åker genom halva Sverige, sen tar vi en båt från Blekinge till norra Polen och sen ska vi med tåg till Polens huvudstad. Resan är dock inte slut där - i Warszawa kommer min bror vänta med bilen och sen har vi ca 180km kvar till vårt resmål. Låter inte så roligt för hunden egentligen men jag vågar inte flyga med honom. Han har sina rädslor och har mkt enkelt för att gå upp i stress och att hanteras av flygplatspersonal är inte det ultimata för honom. Jag tar heller honom med mig på detta konstiga sätt, med tåg, båt och bil.

Hur som helst, jag tänker ta min stora ryggsäck som jag brukade använda som student under den tiden jag bodde i Polen och Vovven ska ha sin lilla. Ja, ni läser rätt - jag har handlar en klövjeväska åt min lilla Vovv. Så idag var det dags att prova den på!

Vovven hade inte så mycket bagage - en boll, en portabel vattenskål och min plånbok. Jag tog hand om resten (dvs. kamptrasan, vattenflaskorna och frisbeen). Han såg inte heller något konstigt i att han ska bära en väska på ryggen! Han är helt underbar! =)
Ibland när vi bär på flera saker vill han verkligen bära på något han med. En gång var det ett brev, en annan gång en bajspåse... Men aldrig tidigare på ryggen.



För några dagar sen filmade jag vår rally träning och lovar snart att jobba med filmerna så att jag kan ladda upp något här. Vi är inga proffs och tävlingen i augusti kommer att fara åt helv*te men... nya erfarenheter är just det som räknas =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar