Vovve.net

lördag 1 februari 2014

Inoff debut i avancerad klass

Steg rätt tidigt imorse för att åka till Skogås Rackethall och prova på att tävla i avancerad klass (rally). Banan var inte superenkel men inte värst svårt heller, inga tempoväxlingar som tur är däremot en hel del högerhandling. Hade inga större förhoppningar om att det skulle gå riktigt bra eftersom vi inte tränat så där jättemkt + en del moment kan vi fortfarande inte (alt. enbart tränat med högerhandling...). Hade lite snurrig känsla efter banvandringen, dock skötte Schnauzern sig exemplariskt i väntan på matte. Han fick vänta helt själv (hade inget sällskap) utan att jag hade nån möjlighet att binda fast honom, bredvid hade vi "sällskap" av tre hanar (två staffar och en cane corso) och en barnfamilj där barnet sprang runt hela tiden - men Strike väntade snällt i sittande/liggande position utan att göra ljud (eller nåt större ljud iaf!). 

Väl på banan var han hyfsat fokuserad, dock fundersam (märks direkt när jag blir osäker i min handling!) vad vi höll på med där. Fick några avdrag för snett läggande (tack, jag vet!) och bristande samarbete (han gjorde nåt konstigt snurr istället för att komma rätt vid sidan...) samt ett par poäng i honnören för "rör" då han trampade med tassen lite trött på att behöva sitta 1.5min :-P men i övrigt bör jag vara väldigt nöjd eftersom vi vann med våra 95p :-) En rosett, en stor fodersäck och en påse med lite tugg (som Schnauzern verkligen ville ha direkt!). 

Tungt att bära genom hallen och lite jobbigt då det var hundar överallt (och människor också!) men vi klarade oss ut utan att snubbla och med en riktigt bra känsla! 


Rosetten till höger är alltså staffeklubbens rosett. Vi tackar!

1 kommentar:

  1. JOOOO!!!! Snön har smält!!! Och nu regnar den bort också!!! Fy vad jag tycker det är tråkigt. Det blir inga skidor idag. Det blir långpromenad i regn istället. Toppen!! (not)

    SvaraRadera