Vovve.net

söndag 15 september 2013

Det handlar om prioriteringar...


Det handlar om prioriteringar...


Idag ställdes jag inför ett val: tävling i Haninge eller pälsvård + plugg. Eftersom Schnauzern verkligen behövde genomborstning och lite klippning (nej, klipper inte rygg och sidorna, men det som klippas skall har växt alldeles för långt) och det har jag inte tid eller ork för under veckodagar (inte hunden heller för den delen) och jag har en muntlig redovisning av en hundsjukdom att förberedda till nästa helg (och jag hatar muntliga redovisningar!!) så fick det bli trimbord tidigt på morgonen och nu tar jag en kort paus innan jag börjar förberedda mitt "tal".

I torsdags fick jag världens värsta tandvärk som fortfarande håller och jag går på smärtstillande så att springa på banan känns inte riktigt som det som min kropp behöver just nu.

Dessutom så har jag faktiskt tappat lite motivation för just agility. Kanske det att hösten är på g? Brukar vara enklare att motivera sig när snön smälter och våren kommer och man bara vill springa, hoppa och springa än nu. Och så att man inte får sina resultat registrerade i SKK före klass 3 - och dit kommer vi aldrig, let's face it, det är en schnauzer jag har och inte en bc. Så jag tror vi tar en agilitypaus och bara dyker upp på våra måndagsträningar ibland, och fokuserar på lydnaden nu och klickerträningen (en del av min utbildning det också).
Och så ja, spåra gillar vi att göra under hösten! Det finns inget bättre än ett spårpass tidigt på morgonen. Skogen luktar ljuvt, mossan är riktigt mjuk under skorna och det är lugnt, så lugnt... Det är först vid 8-tiden som joggare och hundägare vaknar till liv på helger ;-)

3 kommentarer:

  1. Det hade varit jättekul om du skulle vilja delta i våran tricktävling på våran blogg :)

    http://teamcrazypaws.blogg.se/2013/september/tricktavling-2.html

    SvaraRadera
  2. Det finns ju en schnauzer som tagit pinnar i klass 2 trots att de nyligen klassat upp, dröjer nog inte så länge innan de är i klass 3 :) Dito heter han, brukar se honom på tävlingar häromkring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enstaka individer... Min är egentligen av den sorten som skulle säkert komma långt med rätt förare men jag tror inte jag är rätt för det... dock har vi förhoppningsvis många år kvar så vi får se hur det går för oss nästa säsong :-)

      Radera