Vovve.net

tisdag 28 maj 2013

Rallytävlingarna, dag 2

I söndags var det dags för ytterligare en tävling på Norsborgs Lokala Kennelklubb. Varmare den morgonen och Husse bestämde sig för att följa med. 

När jag såg banskissen fick jag en riktigt dålig känsla. Svår bana, tyckte jag. Mkt som vi inte tränat på. Strike verkade fortfarande trött efter lördagen. Och samtidigt lite speedad av att vi hade sällskap. 

Startade som hund 24, det blev lång väntetid och det tog på våra krafter, speciellt när det gäller hunden. Och det kändes hopplöst därute, Strike riktigt, riktigt seg, tittade bort mot Husse flera ggr, jag själv glömde ett par grejer, lämnade inte tillräcklig plats åt schnauzern vid en skylt vilket resulterade i att han gick runt skylten och jag fick nåt blackout vid spiralen och höll på att gå fel! 
Var arg på mig själv efter avslutad tävling - som tur är hade jag bra sällskap av vår träningskompis också och alla varma ord lyfte upp mig åtminstone lite grand.

Men men - vilken överraskning på prisutdelningen! Vi klarade ändå 70-poängs ribba, förbättrade vårt resultat från i lördags, fick endast 1 poäng avdrag för helheten (Strikes seghet fick kommentar "lugnt och fint", hihi) så nu återstår det att skrapa ihop tillräckligt med poäng en gång till och så kan man förberedda sig inför debuten i fortsättningsklassen :-)
74 poäng fick vi denna gång och 8:e placering.

Igår var det dags för ytterligare en debut - i agilityträningsgruppen på hemmaklubben! :-) Banan var svår (öppen klass) men vi gjorde vårt bästa och det gick fint, jag är mer än nöjd med gruppens välkomnande inställning, feedback och den avslappnade stämningen som rådde under träningen. 
Så vi ska definitivt bli medlemmar på ordinarie basis efter sista kurstillfället på grundutbildningen (12/6)!

Idag var det mer slappardag för Vovven, tog en sväng med våra promenadkompisar här i hemtrakten och det uppskattades av den i övrigt mkt trötta schnauzern.
Imorgon är det dags för agilitykursens näst sista tillfälle! Det ska regna men skitsamma, jag känner mig taggad som tusan! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar