Vovve.net

onsdag 8 maj 2013

Lite företagsuppdateringar

Ikväll är det dags för första sökpasset efter "prova-på" dagen i februari. Ser fram emot! Samtidigt så är jag ju alltid lite nojig när det kommer till att träna på en ny klubb... Hittar jag rätt, kommer jag accepteras i gruppen eller ses som en vidrig människa, kommer hunden uppföra sig fint eller ge ett intryck av att vara värsta stressmonstret etc. Vi har ifs varit på den klubben två gånger tidigare, en gång för att göra MH, en gång för att ta en fin promenad med Fleur och matte men det var länge sen (över ett år nu :-o).

Det blir mycket sök den här veckan :-D Ikväll är det som sagt på Brukshundklubben men lör-sön ska vi köra en hel sökhelg med Micke/Stockholms Hundcoach. Spännande... Hoppas vi får fint väder och inte för mycket regn!

I måndags var det dags för kursavslutning på vardagslydnaden som jag var "praktikant" på. Duktiga hundar och duktiga mattar/hussar - och duktig instruktör också! Stort tack för de tillfällena! Det var fantastiskt att vara med och studera vad som händer och hur enskilda hundar/hundekipage reagerar :-)

Nu i veckan sa vi också adjö till en av rasthundarna. Terrierdamen, en av de mest intressanta hundarna jag träffat, flyttar nu. Hoppas hon finner sig på sin nya plats. Jag vet inte än om jag ska leta efter en ny hund i området eller ska ta tillfället för lite omorganisation i företaget. Troligen kommer en av eftermiddagsrasthundarna bli min daghund från och med hösten och det betyder lite ändringar i schemat - och flera lediga platser för rastning. Ska nu "snygga till" mina annonser och sätta upp lappar i distriktet. Det har nämligen dykt upp en del konkurrenslappar så nu är det viktigt att visa att man har funnits här i snart 2 år och är här för att stanna :-)

Har också tänkt på det med företagslogga eller åtminstone namn på kläderna när jag är ute - måste fixa sånt också så att jag inte förväxlas med någon annan. Man vill inte ställas inför situationen där någon kund går till ett hunddagis i närheten och vill boka en plats pga att de sett dagisgruppen ute och det såg så bra ut när i själva verket var det jag med "mina" hundar de sett, eller hur? :-D
Har iaf provbeställd 2 T-shirts, tyvärr fanns det enbart vita på den sajten. Får se hur de kommer att se ut i verkligheten! Hoppas på "bra"!

Sista arbetsdagen i veckan. Efter dagens rastningar tar vi en långhelg! :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar