Vovve.net

lördag 16 februari 2013

Tillsnyggad schnauzer och lite om framtidsplaner gällande hund nummer 2

Hunden blev en riktig snygging efter besöket på Hundpiffet i måndags :-) Nu gäller det bara att underhålla detta med jämna mellanrum (det har jag faktiskt gjort under den gångna året så nu har jag lite kött på benen men en kurs till i schnauzerpälsvård skulle inte skada...) så har jag en fin kille här hemma... MMM... :-D

Och så glada nyheter... Beslut över hund nummer 2 har tagit ett steg framåt. Det kommer att bli en jaktlabbe. Just nu har jag ögonen öppna för en kennel vid Västerås. De har precis fått en valpkull men det är för tidigt för mig, jag vill gärna vänta ca 1 år till (eller lite mer) innan jag introducerar en ny flockmedlem, speciellt en som är så ung. Men tiken kommer att paras igen och det låter MYCKET lovande :-D Små agilitylabbisar där mamman är mindre än min snuzer (fast jag tror han är lite snabbare ändå... men men - inte lika noggrann så det jämnar ut sig, och så är han definitivt inte lika meriterad som hon!)... <3 Idag såg jag att det stod officiellt på webbsidan, nu väntar vi bara på att hanen kommer att annonseras. Hoppas det är någon jag gillar mycket :-D Annars så fick jag ögonen öppna för en annan kennel som ligger närmare hemifrån - och som har riktigt fina hundar hemma. Jag ska kika lite närmare på den, analysera lite stamtavlor och sånt för att senare, om jag finner det jag gillar, boka ett besök där och träffa alla. Det blir spännande :-) PS. Jag fyller 30 nästa år. Då kan Husse inte säga nej om en labbevalp från en tidigare av mig utvald kombination är det enda jag önskar mig som present... *litendjävulimig*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar