Vovve.net

söndag 10 februari 2013

Lite mer... privat? (vardagsinlägg)

Vaknade lite för sent i morse. Typiskt. Tror jag ser ett mönster - lördagar är jag fortfarande rätt uppe i varv, dessutom öm och stel efter arbetsveckan och därför vaknar jag tidigt oavsett hur sent jag lägger mig kvällen innan (igår blev det en väckning kl. 5.30... utan anledning... eller ja, smärtan i ryggen kanske var anledningen). Söndagar är jag så utmattad att jag inte längre bryr mig om ryggen utan kan sova länge. Och så typiskt att det är just söndagar som jag tänkte göra grejer på.

Kan numera inte räkna med att få hjälp av Husse på morgnarna då han fått rätt nya vanor att lägga sig kring 3 och gå upp vid 10... Så jag körde flera planer i en idag - tog hunden på en morgonrunda i närskogen (mycket skog är det inte med det är inte en vanlig stadsmiljö heller, alla här kallar vi det för skog), sen direkt till bilen och bort mot Blocks. Förutom lite mat till oss tvåbenta behövde jag gå på Bromma Zoo igen (börjar bli en tradition!) för att köpa en liten transportbur. Fixat och klart, lite mer trafik på hemvägen men fortfarande söndagsmorgon (skönt!). Ja, Husse var vaken när vi kom tillbaka men tyvärr så hade jag bara tid att slänga i mig en macka (av det nyköpta, nybakade brödet, mums!), skriva ut lite papper och så for jag till en kund för att skriva på ett avtal. En ny-gammal hund på väg in, imorgon ska vi bekanta oss med varandra utan att ägaren är med men eftersom jag redan träffat hunden flera gånger innan tror jag inte det blir nåt problem alls.

Mötet blev lite längre (intressant hundsnack vid kaffet) så när jag kom hem höll Husse på att borsta tänderna - han skulle iväg till jobbet. Jobbar sent idag, kommer hem tidigast 22, roligt att vi ses så mycket nuförtiden... Men men... så är det ibland.
Så jag tog Skägget och vi höll Husse sällskap ner till tunnelbana och sen tillbaka hem igen.

Imorgon ska Schnauzern till Hundpiffet att piffas lite så vi måste förbereda oss lite här hemma idag. Det var planen. Grejen är Schnauzern verkar ha varit vaken hela förmiddagen för nu har han somnat rätt tungt i sovrummet - tycker så synd om den sovande "gråa" hunden så han får nog sova en stund till.

Samtidigt är jag inte riktigt säker på hur vår dag ser ut idag (och inte riktigt morgondagen heller) då vi skulle egentligen på ett möte till och skriva på ett annat avtal MEN det har strulat sig lite (lång story, kan och vill inte dela offentligt) och jag var tvungen att till slut inse att jag inte har tid för alla de nya hundarna som var på väg in så jag var tvungen att göra något jag inte tycker om och ringa och förklara. Ok, jag kan täcka den kommande veckan (trots att det blir riktigt, riktigt stressigt med alla tider) men inte längre än det. Synd. Svårt. Men tyvärr kan jag inte göra något åt saken - och utbränt vill jag absolut inte bli.
Men... för att jag ska kunna ta ut hunden t.ex. imorgon så krävs det att vi skriver på ett avtal, dvs. jag måste iväg till eventuella kunden... Inget samtal än så länge.

Jag har dock haft en riktigt bra morgon trots allt och morgonmötet gav mig en enorm energikick! :-D Så nu ser verkligen fram emot den kommande veckan, även om schemat vissa dagar är fullständigt packat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar