Vovve.net

lördag 25 februari 2012

Pälsvårdslördag

Tråkigare människa än jag är idag kan man troligen inte hitta i hela världen... Förkylningen går inte över så jag kan knappt andas, prata, sova, äta... Och jag behöver verkligen vara helt återställd nästa vecka - jobbet måste göras, plugget måste göras (en uppgift har jag att skriva och den är jag redan sen med!), rotfyllning på tanden måste avslutas (och hur f*n ska det gå till om jag nyser och hostar?!) och jag ska flyga till Polen på fredag och tillbaka på söndag... Hur roligt är det med flygresor när man är förkyld (och har precis rotfyllt en tand, dessutom)?

Men jag orkade med lite grejer också. Har bestämt mig att jag ska trimma Vovven, åtminstone lite grann. Först blev det en långpromenad ute (lyckades återigen att gå över en timme utan att behöva ha koppel på min lilla, duktiga hund :-D), sen lite mat och vila för att sen ställas på/vid bordet i köket med alla våra verktyg och börja.
Resultatet är kanske inte så strålande (jaaa... alla har vär nånsin varit nybörjare, eller?) men vad jag däremot lyckades med var att inte behöva använda några hjälpmedel (läs: munkorg) vid pälsvården! Är så stolt över mitt monster som blir mindre och mindre monster för varje dag det går :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar