Vovve.net

måndag 13 februari 2012

Måndag, den 13:e

Vaknade återigen så tidigt att det nästan kändes sjukt... Termometern i mobilen visade -10 grader. Eftersom jag tänkte - så som varje vardag - tillbringa min arbetsdag ute i naturen (eller i alla fall ute, naturen skulle jag polemisera med) tog jag igen varmaste kläderna för att kunna stå ut med dagen.
Oj, vad fel jag hade...
Redan någon timme efter att jag gått hemifrån var jag genomsvettig. Snön började smälta ute och jag smälte också - under alla klädlager jag hade på mig...

Hur som helst, solen värmde stundtals härligt och när vi nådde Judarn igen var det bara att släppa vovvarna fria. Verkar som att Skägget saknat sina corgi-vänner under tiden de var "lediga" =)
Har en del bilder som jag tagit under dagen men tyvärr har jag inte hunnit föra över dom till datorn än därför blir dagens inlägg "bildlös" ;-)

Den 13:e februari kom i alla fall och då ska en extra utbetalning ha inkommit hos Skatteverket om man vill slippa räntan på den obetalda skatten. Mitt jobbsituation vid årets slut var så komplicerat att jag inte skickade nån preliminär deklaration då för att ändra skatten för 2011. Med årsbokslutet kom tanken att jag kanske ska skaffa mig info om hur jag skulle göra för att betala in det jag inte hade betalat. Som tur är kunde jag fråga personligen nån på Skatteverket - på infoträffen om bokslut och deklaration.
Sen gjorde jag precis som han sa men kunde inte vänta på beskedet då det tog för lång tid därför satte jag in ett visst belopp som Visma räknat ut för mig - och idag kom beskedet. Beloppet som SKV räknat ut är lägre än det jag räknat ut =) Kanske slipper man räntan i alla fall =)

Det låter som en bra dag, eller hur?
Yes, jag gillar verkligen den 13:e varje månad =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar