Vovve.net

fredag 10 februari 2012

Icke-hundrelaterade drömmar

Jag drömmer också om landet. Om ett hus nära till skogs och havs (eller sjön för den delen). Närmsta grannar typ minst 500m ifrån. Hundar, kor, får, katter och höns (de sistnämnda är inte en del av min dröm men inkluderar dom här då de tillhör makens dröm om landet) hemma.
I ett hus på landet skulle jag starta ett hund- och kattpensionat. Eller kan tänka mig arbeta med de tvåbenta och ta hand om dom istället - ett mindre hotell kanske? Djur tillåtet?

I dagsläget kan jag nog bara drömma. Makens arbetsplats finns BARA i huvudstaden och mitt företag är verksamt på den lokala nivån - som längst 4km hemifrån. Håller nog ögonen öppna ifall en möjlighet skulle dyka upp =) Just nu är jag inne på att söka en distanshundskötarkurs på en folkhögskola som kan komplettera det jag jobbar med för att senare kunna vidareutbilda mig inom hund. Vi får se vad det blir i slutändan. Kanske kan förverkliga mina drömmar ändå?

Delvis har jag redan gjort det. Min allra största dröm var att arbeta med hund och det gör jag. Superlycklig är jag också av denna anledning. Flyttar jag aldrig till landet gör det inget då jag redan har ett bra liv men får jag möjligheten till flytten tackar jag ju inte nej till den ;-)

Alright, dags att stänga av datorn och påbörja helgen på riktigt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar