Vovve.net

torsdag 2 februari 2012

Den riktiga vintern

Vintern är här. Den riktiga, härliga vintern. Den vita, den kalla. Precis som förra året. Och året innan.

Naturligtvis älskar jag när det är så där som idag. Inte för kallt (temperaturen gick inte ner under -12 på dagen, dvs. inte så där hemskt kallt) men inte för varmt heller (gillar ej när det är typ 0 på vinter). Kanske lite för blåsigt men med ett pannband under mössan gick det hur bra som helst. Har dock inte lyckats med vantarna... För ett par månader sen köpte jag fleecevantar på Engelsons Postorder. De har en superb läderförstärkning mitt i handen för att de inte ska slitas vid användning av koppel. De är faktiskt riktigt täta - det är bara det yttersta lagret som blir blöt vid snölekar :-) Under dessa vantar tog jag vanliga H&M bomullshandskar. Och frös om långfingrarna i bägge händerna :-(

Det värsta var dock att Vovven verkade tycka det var kallt trots att det var -12 som kallast... Alltså de första timmarna var han helt ok, glad och lekfull men efter ca 5 timmar började han tappa lusten att vara ute och göra saker tillsammans och gav mig bara två alternativ: antingen bus eller hem.

Imorgon har vi tur att få hjälp från Husse som kan ta Vovven hem men om det nu ska bli ännu kyligare nästa vecka och Vovven behöver vara med?
Bilen behövs. Jag vet inte vad det är som Husse inte förstår...

Men men, nu är det ett hundprogram på SVT och sen blir det lite plugg kanske - i värmen inomhus :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar