Vovve.net

fredag 24 februari 2012

En skitvecka närmar sig slut

Veckan började med ett akut tandläkarbesök, sen fortsatte den bara in i skiten. Tappade företagsmobilen på bussen på väg till första kunden i tisdags. Vovven blev magsjuk igen. Insåg senare (efter att ha fått mobilen tillbaka - tack snälla busschauffören på linje 124 i Bromma!) att jag hade tappat min kamera också... Tyvärr har ingen hittat den hittills, kan ha blivit stulen också, vem vet. Många fina hundbilder som jag inte hunnit föra över till datorn gick förlorade.

Onsdag bjöd på halsont, torsdag på feber.

Fredag har bjudit på lite av varje - först underbart vårväder, sen regn; först täppt i näsan sen rinnande... Bra att åtminstone hunden har blivit bättre. Han har extra mkt energi när han är vaken (sover dock lite mer än vanligt och han fick inte följa med på jobbet denna vecka), energi som Matte tyvärr saknar i dagsläget :-(

Och fäller han, fy f*n, vad han fäller... Kan vara sjukdomen men kan vara brist på pälsvård - och det ska definitivt åtgärdas imorgon. Jag ser ju fortfarande hur RP Hundpiffet fixade honom förra månaden så jag tänkte plocka fram alla grejer vi har hemma, ställa råttjägaren på bordet och köra hela dagen imorgon. Ja, inget fel har begärts, det tar verkligen en hel dag för orutinerade mig att trimma en hel schnauzer (först kamma bort all ull, naturligtvis).
Förhoppningsvis blir det bättre efter...

Om någon förresten i mitt område har sett en liten Panasonic Lumix FX10, svartfärgad med ett silvergrått objektivt - mejla mig snälla på emiliashundtjanst@gmail.com eller ring på numret som finns på företagets webbsida. Om man kollar bilderna som finns på minneskortet så är det i stort sätt bara olika hundar - och just de bilderna vill jag så hemskt gärna ha tillbaka!

Behöver inte gråta för att tårarna ska rinna, förresten. De kommer av sig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar