Vovve.net

tisdag 18 oktober 2011

Ett riktigt höstligt reklaminlägg (kläder)

För ett tag gjorde jag en större beställning på kläder hos Engelsons. Det tog lite för lång tid för dem att skicka min order men när jag väl fått den beslutade jag att testa på en gång.

Köpte bl.a. byxor Särna och en passande jacka (tyvärr behöver jag byta ut jackan då jag tog fel på storleken, har glömt att jag gått ner så mkt i vikt sen jag började det där med hundrastning som jobb). Byxorna hade jag på mig hela dagen idag, dvs. 4.5 timme i jätteregn och vind. Vindtäta är de definitivt, ingen tvekan. Vattentäta? Tja... Nästan. Mobilen i fickan blev lite fuktig (skit iPhone som slutar funka så fort denne bara blir lite blöt... jag vill ha min gamla Nokia tillbaka, den överlevde ett dopp i toaletten samt Sonisphere Stockholm 2010 - den som varit där vet precis vad jag pratar om!) men i övrigt tycker jag det gick ganska bra. Bättre än väntat, ärligt talat, då jag inte förväntade mig mycket från byxor som kostar under 500 lapp.
Men sköna och bekväma är de definitivt! Och jag ångrar inte att jag köpt dem. Har plats för alla möjliga grejer i byxornas stora fickor :-)

Också vandringsstrumpor köpte jag och de är jag jättenöjd med. 70% ull Highmountain strumpa håller verkligen måttet - trots att mina skor (a propos, köp inte Salomons hiking shoes... sulan har gått av efter 3 månader!) släpper vatten som f*n (har riktigt fina gummistövlar men jag får skavsår om jag ska gå i dem längre än en timme) var mina fötter relativt torra när jag väl tagit av alla mina kläder.

Nu hänger de nya kläderna och torkar efter en hel dag med vovvarna på jobbet och jag ska gräva fram mina äldre regnkläder för att gå ut med min egen fyrbenta vän.

Det här inlägget bör egentligen klassas som reklam... Låt det vara då. Men jag ville bara dela av mig ifall någon är på jakt efter liknande kläder för att klara av att vara ute denna höst utan att bli förkyld (har faktiskt verkligen inte råd att vara sjuk).

Har jag redan sagt att jag älskar mitt jobb oavsett väderförhållanden? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar