Vovve.net

söndag 26 juni 2011

Hundens Hus och runda runt Djurgården

Företagsregistreringsbevis kom strax före Midsommar men det verkar vara nån strul med min momsregistrering. Ska ringa Skatteverket imorgon och kolla upp det då jag redan den 8:e juli behöver fakturera en... Hoppas att det löser sig tills dess.

Hektisk helg här. Eftersom både jag och Husse jobbar kvällstid denna storhelg, bjöd vi min syster hit för att hon skulle passa Vovven. Hon ville verkligen ta med sig sin kille. Och där problemen började. Vovven har nämligen mycket svårt för främmande människor, i synnerhet män (vet ej varför men han har alltid varit så) och det tar extremt lång tid innan han litar på en. Vi jobbar alltså för fullt och nu går det mycket bättre en under dag 1 (som var i tisdags) men det är ändå inte så att min hund springer glatt och låter syrrans kille göra vad han vill.
Skulle vilja gå sådant stress-föredrag på Hundens Hus men det sker tyvärr då jag och Vovven är på semester (augusti).

Hur som helst så har vi anmält oss till en endagskurs i massage (först i slutet på september, dock) - förhoppningsvis ska jag kunna lugna ner min vidriga Vovve genom att massera honom regelbundet. Så svårt har han att varva ner, stackaren. Men vi jobbar på saken =)

Rallylydnad-grund har vi redan avslutat (i jätteregn!) och vi väntar på vårt diplom som kommer under den kommande veckan (post). Nu är det dags att återuppta agilityträningar (just det, Hundens Hus har agility helg i slutet på juli och det är så synd att vi inte kan vara med hela helgen men tyvärr är jag ingen miljonär... än ;-)), jag saknar farten!! I morse gick vi till Lillsjön för att lära Vovven frisbee - han älskade den! Och apporterade på riktigt, inte som med bollar som han bara vill ha till sig själv. Tyvärr kan vi inte göra det för ofta - det är för stressigt, helt enkelt.
Vi kanske bör tänka på att spåra lite till hösten för att få Vovven att arbeta lite mer med huvudet?

Igår tog vi en runda runt Djurgården. Måste erkänna att vargkusiner luktar riktigt starkt ;-) Även Matte kände dom. Vovven var mkt intresserad i lukten, han såg dock ingen varg. På dagarna sover de ju.
Idag är det vilodag för Vovven. Syrran pratade nåt om att ta en sväng runt Drottningholm ikväll, det låter som en bra idé. Synd att man själv måste jobba på andra sidan stan... Men imorgon är vi lediga allihopa, då hittar vi säkert på nåt. Ville ju visa min syster hur duktig Vovven är på olika hinder ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar