Vovve.net

måndag 1 november 2010

På besök i Brottby

Igår åkte jag och Vovven ut till Brottby för att trimmas. OMG, varje gång jag åker dit älskar jag byn mer och mer... Lugnet, vackra utsikter... Vad jag skulle vilja flytta dit!!
Helst skulle jag vilja bo på just sånt ställe - fint, lugnt men ändå nära nån större stad dit man kan åka när man har tråkigt. Att vara mellan stadslivet och glesbygdslivet är en av mina största drömmar. När jag var yngre trodde jag att jag var en storstadsmänniska men det tycker jag inte längre... Kommer ihåg tiden i Finland (där jag bodde 2005), skogspromenader varje dag, boende i byns sista hus längst ut på stigen som slutade vid våran ingång... Vad jag saknade staden då. Men sen när jag flyttade till Stockholm, insåg jag att det kanske inte var det. Och dessutom när man var singel och så och hade ingenting annat för sig på helgerna än att festa, var en stad ett riktigt bra val. Men nu är jag gift, har en underbar liten vovve som är en av de viktigaste grejerna i mitt liv, planerar att skaffa barn nån gång också - då känns det som om ett hus på landet var mycket bättre alternativ.
Norrtäljetrakten känns dock som den ultimata lösningen. Nära Stockholm, med många skogar, mycket fina åkrar... Behöver jag besöka min mamma eller syskon? Arlanda är inte långt ifrån. Behöver jag gå ut å äta nåt gott? Stockholm är bara några busshållplatser ifrån. Behöver jag ut i naturen? Hela områden står öppen "just for me".

Anyway, Vovven trimmades och jag fick vara med!! :-) Jag skulle verkligen vilja lära mig att trimma schnauzer. Nu fick jag åtminstone titta på när nån annan gör det. Ärligt talat såg det lite grymt ut mot djuret... Men trimmade schnauzrar är ju så fina!!!
Jag vill fortfarande lära mig och försöker hitta nån bra kurs inte för långt hemifrån då jag saknar bil... Några tips?

Kan ej visa hur Vovven ser ut nu men han är ganska... naken ;-) Så fort jag tar en bra bild på honom, lovar jag att lägga upp den här :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar