Vovve.net

onsdag 27 oktober 2010

(o)ljud

Min bästa skolkompis hade två dalmatiner hemma - riktigt fina de var... Deras enda nackdel var att de hatade ljudet av en blockflöjt. Jag och K. spelade massor tillsammans för att få bättre betyg i musik (högstadiet pratar vi om, senare bytte vi flöjterna mot gitarrer). Eftersom hon var ensam barn och jag hade små syskon, valet av repplatsen var enkelt - vi skulle repa hos henne. Stackars vovvar!!! Vad de ylade!!!

Varför berättar jag det nu? Well, våran granne sysslar med musik på nåt sätt och han repar jättemycket. Fint sjunger han men... Det lät ju mycket bättre i somras då man hade fönsterna och balkongdörrarna öppna och man kunde höra varje ljud. Nu, när hösten gränsar nästan med vintern, låter grannen mycket mindre trevligt... Ber om ursäkt för jämförelsen men... som ylande hund, då man bara hör de höga ljuden och ganska starka tonerna.
Och jag är så glad att Vovven inte bryr sig lika mycket om (o)ljudet som K:s dalmatiner gjorde...

;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar