Vovve.net

söndag 14 november 2010

Det där med hundvakten...

Det var inte så svårt som jag trodde, det där med en eventuell hundvakt. Sen jag la upp annonsen igår kväll, har jag fått fyra svar och en av de sökande verkar faktiskt mycket trevlig. Men så kommer min kille från jobbet igår kväll och meddelar att han pratat med trafikplanerare på sitt jobb och det verkar inte vara nåt som helst problem att fixa hans schema så att han kan antingen jobba morgon eller natt då jag är på jobbet på kvällarna. Det betyder att Vovven inte behöver vara ensam längre än 2-3 timmar! Och det är han van vid, inget problem alltså.
Då så... Problemet med hundpassning löste sig själv. Men nu måste jag tacka nej till alla som söker och det är inte så roligt.

Och när det gäller träning, är vi nu på att gå förbi andra hundar utan att dra i koppel och försöka ha ögonkontakt med varandra istället och att ett skall inomhus räcker när det kommer nån i trappuppgången.
Hittills har vi försökt visa missnöje när Vovven skäller mycket men det funkade inte riktigt att nej-a honom så vi ändrade taktik - det kommer nån, Vovven ger ett skall, han får godis/beröm och... det var allt. Han slutar med en gång när han ser att man är på väg mot honom efter det första skallet och blir jätteglad för att han vet att det kommer antingen mys eller godis nu :-) Det var hur enkelt som helst! Och jag som trodde att det inte gick att lära honom sånt... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar