Vovve.net

lördag 13 november 2010

Ett och annat, dit och dat...

Idag serverades maten i en lite annorlunda form. Häromdagen köpte jag Nina Ottoson aktiveringskulan och idag efter en lång promenad vid sjön tänkte jag ge Vovven en uppgift att lösa. Halva matportionen hamnade i skålen och den andra i bollen. Han upptäckte dock att maten kommer ut snabbare om man tar kulan i munnen och sen kastar den så hårt som möjligt på golvet eller i närmaste möbeln ;-) Men trots allt ljud som kulan gör när den rullar (och kastas :-P) var det roligt att titta på hunden och hans nya leksak.

En sak har jag funderat på... Vi var förberedda på att valpen i hemmet betydde massor med förstöringar men så är det inte i vårt fall. Det är inte så att han är världens lugnaste hund, långt ifrån detta, utom att han fick smasha massor med olika leksaker. Gummibollar? De ska man ju äta upp, eller hur? ;-) Tennisbollar? Är de inte för att man ska göra hål i dom? Kramdjur? Ska man inte käka sönder allt som finns inuti dom? ;-)
Men våra saker, mattes och husses... De har han aldrig rört! Och nu blir han 9 månader nästa vecka så jag tror inte att han kommer att plötsligt börja bita sönder saker i hemmet.

Dags för några ändringar snart i Vovven liv. Vi behöver hitta hundvakt åt honom de dagarna vi jobbar samtidigt (och det blir typ 17 dagar under nov-jan). Problemet är att vi arbetar sena kvällar och helger och då vore det bäst om vi hittade någon som kan tänka sig att ställa upp mellan 18.00 och typ 22.00/23.00 (bästa läget vore till 0.30-1.00 men det är typ omöjligt, tror jag) och då gäller det vissa vardagar och vissa helger... Känns helt hopplöst att hitta någon som kan hjälpa oss. Men vi ger inte upp. Redan på tisdag och torsdag skulle vi behöva nån hjälp, men tisdag löste sig genom att husse bytte pass med sin arbetskamrat så att Vovven inte behöver vara hemma ensam längre än 4.5 timme men torsdag har vi inte löst än... Nattis fungerar inte riktigt eftersom jag vill ha min hund tillbaka då jag kommer tillbaka från jobbet. Vi saknar dock bil och jag brukar komma hem med det sista tåget som går så även om vi hittade ett ställe där de går med på att han skulle hämtas vid 0.30-tiden, har jag ingen möjlighet att ta mig hem efteråt ändå om jag inte ska gå till fots...
Nu har jag iaf lagt upp en annons på grannar.se, vi får se om vi får nåt svar...

Nu längtar vi fram till måndagen. Då är husse äntligen hemma hela dagen, matte fyller år (det är ifs imorgon men vi kan inte fira då Vovven och jag är hemma ensamma hela dagen och hela kvällen) och vi kan göra nåt tillsammans :-)) Vi ska till Solna för att träna lite med Fria Hundar och det blir tårta efteråt och kanske en mysig promenad på kvällen... :-) Oooo, vad jag längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar