Vovve.net

fredag 22 augusti 2014

Lydnadsklass 1, 21/8-2014

Igår hade vi rätt så mycket på jobbet och under eftermiddagen var pausen inte så lång (bara hunnit äta), sen var det dags att sticka till Vällingby BK på en lydnadstävling. Jag hade ju funderat på att ev. inte åka öht men är så glad över att jag grävde fram extra energi och mod och åkte dit.

För trots att vi nollade tandvisningen är jag lycklig över resultatet! Eller...
Vänta lite, har precis insett att vi inte alls blivit nollade utan vi fått en 8:a (i protokollet står det en 8:a med kommentar "lite motsträvig", nu blev jag glad på riktigt).

Platsläggande 9
Tandvisning 8
Linförighet 5.5
Läggande 9
Inkallande 10
Ställande 9
Apportering 10
Hopp över hinder 9
Helhetsintryck 8


Linförigheten är inte vår starkaste sida (något vi kommer jobba mer på när vi senare ska börja förberedelser inför starten i klass 2) och igår var den verkligen dålig och där tappade vi poängen, kanske t.o.m. vinsten i tävlingen men 1:a pris blev det i alla fall och även en pallplats åt oss :-)


Jag har precis läst protokollet. Under helhetsintryck står en anteckning: "Välgenomarbetat ekipage. Föredömligt förararbete". Nu är jag otroligt rörd... Och min hund är troligen en av de dyraste hundarna i hela världen just nu!

Bilden är lånad från Vällingby BK:s fb-sida.


1 kommentar:

  1. Stort Grattis!! Ta åt dig av domarens kommentarer, sug åt dig och känn att du är VÄRD vartenda ord! :)

    SvaraRadera