Vovve.net

onsdag 13 augusti 2014

Lydnadsklass 1, 13/8-2014

Dagens lydnadstävling gick inte alls som "planerat", poängen räckte knappt till 2:a pris denna gång och vi kom på näst sista, 9:e plats av 10 tävlande. Den största boven var ett nollat ställande då Schnauzern valt att lägga sig ner istället (så det blev läggande ggr 2 istället)... Och vid läggande fick han för sig att han ska ligga kvar när jag kommer tillbaka - dvs. raka motsatsen till vad han gjorde innan istället då han hade tendens till att tjuvstarta och sätta sig innan jag hunnit kommendera.

Poängen idag:
Platsläggande 10
Tandvisning 7
Linförighet 7
Läggande 7,5
Inkallande 8,5
Ställande 0
Apportering 10
Hopp över hinder 8
Helhetsintryck 9


Som kommentar till helhetsintrycket står "bra samarbete och kontakt" :-) Så egentligen bör jag vara hyfsat nöjd och det där med ställande är ju sånt som händer ibland.
Så nu ska vi träna mera under de närmaste dagarna och vi får testa igen nästa torsdag och se om det blir något bättre.

Nu är jag bara helt slut och det enda jag tänker på är min säng <3

Magen får inte längre plats i västen och jag ser ut som värsta tjockisen ;-)

Schnauzern agerar publik åt andra vovvar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar