Vovve.net

söndag 15 juni 2014

Rallylydnadstävling Norsborg Lokala Kennelklubb

Vi debuterade i rallylydnad den 25/5 förra året och då på Norsborg Lokala Kennelklubb. Klarade då första nybörjarrundan och påbörjade rallykarriären, än så länge hyfsat lyckad :-)

Igår var det dags att åka till samma klubb och tävla i avancerad klass. Banan var inte enkel men inte heller omöjlig att klara men plötsligt insåg jag att vi är tvungna att ta massa skyltar med högerhandling, skyltar vi inte är så vana vid. Fick panik och började vrålträna där på klubben - ingen bra idé. Schnauzern blev osäker och låg, jag blev ledsen och ville bara hem. Men eftersom jag redan bestämt mig för att vi ska vara med denna dag tänkte jag inte ge upp. 
Packade schnauzern i bilen och själv skulle jag lugna ner mig, samla hunöret och bli glad igen. När jag kände mig någorlunda bra igen tog jag ut vovven från bilen och provade lite enkla grejer. Insåg att jag inte kommer att kunna lära honom tre steg bak med högerhandling på bara så där några minuter och det tänkte jag strunta i, ta det som det kommer på tävlingen och sen träna, träna, träna när vi är hemma igen. 

Det var ett bra beslut, vi lyckades samla 85p och avslutade rundan med bästa honnören ever, ligg på högersidan gick så bra att jag lät Schnauzern ligga där i 4min och själv tittadd jag på ekipaget efter :-)

Våra 85p räckte till pallplatsen! Vi hamnade på 3:e plats och fick några fina priser och bevisade ännu en gång att bara man samlar ihop sig kan man komma långt :-)





Med domaren Carola Hag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar