Vovve.net

tisdag 16 juli 2013

Plugget går framåt trots ledigheten



Helt hundra ledig är jag inte. Har en del plugg att göra, en projekthund att träna och lite bokföringsarbete också. Allt detta kräver tid och engagemang. 

Har skickat in mina dagboksanteckningar från praktiken med en terrier, nu övar jag tillsammans med en ung dvärgschnauzer. Superhärlig kille och precis som en dvärg ska vara - orädd, framåt, nyfiken, avvaktande mot främmande men mkt social och sällskaplig med de han lärt känna och med på/av-knappen så tydlig att det inte går att vara tydligare. 

Utöver detta läser jag också, idag är det dags för några kapitel ur boken på bilden. Mycket bra kan man hämta från den. Tänker själv använda några övningar därifrån på mina framtida kurser :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar