Vovve.net

tisdag 11 juni 2013

Lite vardagsbestyr...

Helgen tillbringades på utbildningen i Skogås. Schnauzern fick vara med under fredagskvällen (mycket gnällande var det då han fick för sig att en löpte - visade sig att hon nyss löpt) och lördagen (gick mkt bättre, speciellt efter att vi lagt ett par spår strax innan lunchen och kom sen med rätt trötta och mkt nöjda hundar som verkligen kunde ta det lugnt). Under söndagen fick han stanna hemma med Husse och jag for iväg själv, vilket visade sig vara bra i slutändan då min mage började strula rejält då och jag hade tillräckligt att tänka på... Synd, för jag tror jag missade en hel del kunskap trots att jag satt där och försökte anteckna och vara delaktig.

Igår skulle vi köra agility med träningsgruppen. När klockan var inne gick jag upp för att packa väskan - och då kom det en hagelstorm, det öste ner bara och det blåste vilt och jag såg direkt på Schnauzern att det han inte längre tyckte det var så bra idé med att åka. Naja, tänkte väl sms:a ansvarige för omgången och berätta att vi inte skulle komma så att ingen väntar på oss - och sms:et råkade hamna hos fel person! :-/ Så först 1.5 timme efter att träningen börjats fick jag reda på att ingen av dom på plats visste att jag inte skulle komma. Vad pinsamt! :-( Har fortfarande dåligt samvete över att det blivit så, jag ville väl och ville inte besvära en person som jag känner att jag besvärat med mina frågor rätt mkt på senaste tiden och så visade det sig att just igår var den personen rätt person att skicka ett sms till...
Hoppas de inte väntade för länge och att jag fortfarande är välkommen nästa gång vi kan träna (om 2 veckor). Får se imorgon när vi kör kursavslutning och jag får tillfälle att prata lite med folk.

Idag kör jag rastningar som vanligt, vädret ska vara bra så vi kanske inte blir dyngsura som igår, sen på kvällen är det dags för lite rally med Glada Jyckars gäng, ser fram emot :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar