Vovve.net

onsdag 5 juni 2013

Fortare Gröngöling! (inoff agility, debut, hemmaklubben)



Min kommentar (hämtad från FB): Tro mig, det ser enklare ut än det var i verkligheten :-P Efter 7:an bestämde sig Strike för en extra varv tillbaka till 2:an och sen back on track till 8:an. Men men - han verkade iaf glad när han gjorde det :-)



Min kommentar (igen, från FB): Ett för tidigt utfört bakombyte mellan 11:an och 12:an kostade mig disk här. Bör ha kört på ett framförbyte där istället men... Gjort är gjort.
Duktig hund dock som läste av mig direkt - bäddar gott för framtiden :-)



Min kommentar (FB): Här låg 11:an riktigt riktigt nära 10:an. Utgång mot ingång i princip. Så jag bestämde mig för att köra vid ingången till 10:an och ropa på Strike när han är klar för att stoppa honom från att springa på hoppet och ta kontakt med mig för vidare instruktioner. Tyvärr misslyckat försök - det fick honom att utan att se på mig vända tillbaka och ta 10:an igen från fel håll :-(
Vilket fel gjorde jag? Ingen aning... Ropade på honom för tidigt? Med fel röstläge? Tror det var kombinationen av båda...
Naja, bara att gå vidare.

Några flera inoff tävlingar i Stockholmstrakten de närmaste veckorna?


Inte svårt att gissa att vi diskade oss alla tre gångerna. Synd, för förutom sakerna beskrivna ovan har vi gjort BRA, farten på balansbomen kom tillbaka och vi hade inga alls problem med slalom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar