Vovve.net

söndag 16 juni 2013

Kort helguppdatering

Idag åkte vi till Flemingsberg för att träningstävla (eller tävlingsträna, hihi) med Huddinge HU. Först agilityklassen där banan var mycket enkel MEN som jag av någon okänd anledning har glömt i mitten... så där blev det en disk. Sen blåbärsklassen och där gick det som smör, min duktigaste, "älskingaste" hund var fokuserad, snabb, alert och med FART!

Igår hade jag min första praktiktimme med en "främmande" hund (numera inte så främmande längre). En ung terrier brasileiro, inte världens enklaste men desto mer intressant! Det gick jättebra och jag ser fram emot vårt nästa träningspass (förhoppningsvis på torsdag).

Annars har det varit mycket Agility SM på våran tv denna helg.

Och jag har precis kollat Hunddata och sett att rallyresultaten är uppdaterade så nu hoppas vi bara på att vi kramar hem uppflyttningen om 3v.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar