Vovve.net

lördag 19 februari 2011

Vilken ras passar dig-tester ;-)

Har gjort ett par hundtester för att kolla vilken ras som skulle passa mig och i samtliga har Irish Softcoated Wheaten Terrier kom högt på listan! Det är faktiskt ganska roligt eftersom jag själv har funderat lite över just den rasen då den liknar schnauzer så jättemycket samtidigt som de sägs vara mycket mindre reserverade mot främmande - alltså schnauzer minus vakt ;-) Pälsen verkar likna schnauzers den med.

Sen har jag också fått portugisisk vattenhund som förslag men de vet jag inte så mkt om. Tycker dock att de är ganska fina men ändå inte riktigt min typ... Liknar pudel lite för mkt.

Och sen en test rankade en cocker spaniel högt. Jag älskar rasen verkligen! Problemet dock är att jag vet hur mycket resursförsvar som kan finnas i en så liten kropp och många sjukdomar, tyvärr, inom rasen... Känner en söt flicka som skulle kunna flytta in till mig när som helst men... jag avstår ;-) En självständig och envis vovve räcker, tack ;-)

Alright, snart ska jag och Vovven ut i sista solskenen innan han lämnas hos kvällsmatte och jag på jobbet... Tycker ej om jobb på helger :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar