Vovve.net

onsdag 23 februari 2011

Första agility tillfälle

Vi har nyss kommit hem, jag och Vovven. Träningen gick jättebra! Han tyckte i för sig att tunneln var läskig då den var lång och mörk men annars var han jätteduktig. Min underbara, lilla vovve...

Synd bara att den alldeles sista biten av gångvägen till Kymlinge Gård har blivit avstängd nu eftersom det betyder att vi behöver räkna med minst 20 minuter längre promenad dit och tillbaka. Tyvärr har vi ingen bil. Men vi fick mycket hjälp med att hitta vägen i skogen av två andra deltagare så nästa vecka ska vi ses vid stora vägen och gå i skogen tillsammans. Bra att det finns någon som inte åker bil dit, annars skulle det vara extremt läskigt för mig att själv gå i skogen så pass sent som efter kursen (efter 21, alltså).

Vi började idag med hopphinder (trodde ej att vi skulle göra det så tidigt på kursen), eller närmare sagt tre hopphinder i rad (alltså börjar med ett men om det går bra, kan man köra två eller tre), två första pinnar i slalom (där fick min vovve tänka lite extra - när handtarget inte var med :-P) och en tunnel (tyvärr hade de bara en lång ute idag och den var läääskiiig). Det blir troligen en liten resa till Rusta eller Bromma Zoomarknad nu till helgen för att köpa lite grejer. Och sen är det bara att köra, köra, köra...

Nu har min Vovve slocknat och det känns att det är dags för mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar