Vovve.net

onsdag 23 februari 2011

Det är dags!!!

Sitter här och stressar... Näää... Dagens datum har kommit alldeles för fort. Jag känner mig inte det minsta förberedd - tror inte att Vovven gör det heller ;-) Det är nämligen ikväll som vi debuterar på agilitybanan på riktigt! Två timmar kvar tills vi måste dra iväg.

Har precis kommit på att jag fortfarande inte vet hur det är med SBKs medlemsavgifter och jag tror att jag gjort ett stort fel men det går inte att åtgärda idag då klockan redan är efter 15.00. Well, vi får se, hoppas att vi tillåts träna ändå. Min medlemsavgift 2011 har definitivt inte kommit förts till klubbens konto, det är det enda jag är säker på. Men medlemskapet går ut först efter sommaren...
På detta sätt har jag skaffat mig ett till skäl till att stressa mig idag. Skönt... NOT!

Men men, min Vovve är kanske inte den mest ouppfostrade vovven i världen ;-) Jag har en förmåga att överdriva ibland - speciellt när det gäller sånt som jag eller hunden kan eller inte kan. T.ex. säger jag att jag inte kan tyska men egentligen så kan jag lite och om det verkligen behövs, kan jag även använda språket - blir kanske inte världens bästa men inte sämsta talare heller.

Igår morse tog vi faktiskt en promenad tidigare än vanligt. Det var en riktig bra idé - vi träffade grannhundar och kunde ta en prommis tillsammans med andra vovvar. När vi stannade till för att prata med ännu ett par "vovve-ister" till, passade jag på att träna platsliggning. Det är en relativ ny grej för min hund, hittills har vi kört med "sitt" när det hände saker omkring. Men typ för en vecka sen bestämde jag mig - nu är det dags att ta ett steg framåt. Först tränade utan någon större störning (fast ute - någon störning finns ju alltid, ljud i skogen, människoprat i närheten etc.) och det gick jättebra. Så nu var det dags att prova med störning. Granntiken, mycket lydig och fin retriever-lady, agerade störningen ;-) Hon är lugn och på detta sätt var det mycket enklare.
Jag lyckades i alla fall hålla min hund liggande när tiken kom fram och nosade på honom!
*stolt matte*
(han gnällde i för sig men han rörde inte på sig en bit)
Och vi stod där ganska länge, längre än de där 30 sekunder som krävs för att klara inträdesprov till agility steg 2 i framtiden :-D

Kläderna till mig (det blir säkert inte varmare än igår kväll och då hade vi -15 här) är redan förberedda. Vovven har tyvärr ingenting mer än en reflexväst, hoppas att han inte fryser (*matte skäms*). Vet ej hur jag kommer att göra med vattnet då jag inte har nån bil - vattenflaska kommer att vara i ryggsäcken och där lär det bli minus grader, tyvärr :-(

Alright, dags för att plugga lite till innan vi åker iväg. Kommer säkert försöka skriva nåt om kvällens träning imorgon :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar