Vovve.net

onsdag 6 oktober 2010

Dagens examen...

Jag visste att den dagen skulle komma men kanske inte att den kommer så snabbt... Idag är det dags för Vovven att stanna hemma ensam på kvällen då både matte och husse jobbar fram till midnatt. Det kom så plötsligt eftersom det egentligen var min day off enligt schemat men tyvärr insjuknade en annan bland personalen och jag blev tillfrågad om jag inte skulle kunna jobba. Av tidigare erfarenheter vet jag att jämna månader arbetar jag många färre pass och bara en helg så jag har inte riktigt råd med att tacka nej till extra timmar just nu.
Vi organiserade dagen på ett lite annorlunda sätt än vanligt. Vovven var vaken till största delen, vi var ute mitt på dagen i över en timme (matte behövde göra en mindre resa till ett bibliotek i samband med plugget och vovven följde med) och nu snart är det dags att göra ytterligare en resa, denna gång till Hundöarna i Drottningholm. Jag tänkte passa på å hälsa på andra hundar och kanske träna lite och så innan - grannar kanske kommer inte att ha så mycket att klaga på efter ikväll ;-) 6 timmar i ensamhet blir det - hittills har det längsta perioden varit 3.5-4 timmar och det var mitt på dagen då han är van vid att sova. Kvällarna brukar han spendera på ett annat sätt... Jag gick in på djurbutiken här i området och köpte ett par leksaker som Vovven kan ha under tiden när han är ensam. Hoppas, hoppas att det går bra!!

Vi hade en gäst här förra veckan - min gamla au pair kompis från Tyskland kom på besök och stannade med oss i 3 dagar. Måste erkänna att jag var lite skraj eftersom för ett tag sen hände det att Vovven gjorde mindre utfall mot våra gäster då han var jättetrött (han har mycket svårt att slappna av när det finns annat folk i hemmet än "den vanliga flocken", dvs. matte och husse). Men allt gick hur bra som helst! Jag kände stor lättnad efteråt, nu vet jag att vi kan ha gäster och vi kan lita på vår lilla bebis. Han kanske var lite för ung förut eller så var det hormonerna som orsakade utfall, vi vet faktiskt inte riktigt. Numera är han i alla fall mycket lugnare och igen verkar han tycka om alla människor och hundar som finns (förresten, han blir riktigt förvånad när det händer att en annan hund skäller eller morrar på honom då han är mycket vänligt inställd mot alla). Det är bra att veta...

Imorgon är det dags för Aktiva Promenader och sen på lördag har vi ett möte hos Fria Hundar eftersom vi inte gick en valpkurs hos dom - och kursledaren vill ju träffa alla som ska gå fortsättningskursen. Sen börjar själva kursen på måndag. Det blir spännande :-)

Oj, oj... The final countdown... Hoppas att jag har ett hem att komma tillbaka till efter dagens jobbpass ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar