Vovve.net

lördag 25 september 2010

Det är roligt att ha hund :-)

Har fått en medhjälpare vid hushållssysslor. När det är dags att sortera tvätt, sitter Vovven alldeles vid min sida och om jag tappar nåt på golvet, plockar han det direkt och lägger i min hand! Det är helt fantastiskt! Och jag har aldrig lärt honom detta - kanske bara genom bollapportering som vi övar då och då...

Och kurserna kommer snart!! Den 7.10 börjar vi "Aktiva promenader" vid Brukshundklubben och sen den 11.10 är det dags för fortsättningskurs hos Fria Hundar. Tyvärr, trots att vi fick plats på appelspår i Kista, var jag tvungen att tacka nej till erbjudandet pga pengar. Tråkigt! Men till våren - då kör vi säkert! :-)

På torsdag blir det dags för Vovven att stanna hemma i sex timmar... Jag kan tyvärr inte längre tacka nej till extra timmar på jobbet, det går helt enkelt inte. Hittills har han klarat över 3 timmar utan problem, så jag hoppas verkligen att det går bra med sex timmar, det med.

Här vilar Vovven i min säng efter en lång promenad och matte pluggar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar