Vovve.net

söndag 29 augusti 2010

Första utställningen

Så var det igår, dags för SSPKs utställning i Kista. Vovven var jätteduktig och hot spoten verkar inte ha påverkat hans resultat då han fick mycket bra omdöme från den finska domaren Anneli Alfthan:
"Mycket lovande valp, vackert starkt huvud, vackra öron, bra framdel, kroppen ännu outvecklad, bra benstomme och vinklar, lovande pälskvalité, flytande rörelser."

Och vi som tvekade inför utställningen...

Tyvärr så var det inte många valpar anmälda, Vovven fick tävla mot syskonen - alltså tre hanar var det i valpklassen och en ensam tik. Han kom på 2:a plats. Jag tycker att det var ändå den "rätta" valpen som vann - tidigare Herr Utan Band, som man kan se på Kennel Wellfiths hemsida är verkligen fin!
Vi ser fram emot att ställa ut Vovven igen! :-)

Nästa gång ska vi på trimning till uppfödaren, Susanne på Kennel Wellfith, och jag ska vara närvarande - jag ska lära mig hur man trimmar då kan jag själv fixa Vovvens päls oftare för att få den att vara riktigt sträv. Numera är han lite för mjuk och för hårig och det kanske var det som påverkade hans resultat mest.

Så så... Det blir flera utställningar i framtiden, jag lovar :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar