Vovve.net

onsdag 28 juli 2010

Början på den fysiska könsmognaden

Nu kan jag göra det officiellt - Vovven blir könsmogen :-) Det var för tre dagar sen som jag märkte att han lyfte benet för första gången när han skulle kissa. Vi väntade liksom på denna stund eftersom det redan gått ett tag sen han började bli mycket mer intresserad i alla lukter runtomkring och kissa flera gånger under en och samma promenad. Så det var bara question of time :-) Och nu är det faktum, han lyfter på benet. Det gör han inte varje gång men under våran senaste promenad hände det faktiskt tre eller fyra gånger. Jag är så stolt!! :-D
Det är kanske lite tidigt för att han inte ens blivit 6 månader än men jag läste nånstans att mindre raser kan ju utvecklas snabbare och en mellanschnauzer är inte riktigt storvuxen eller hur?

Jag har också tittat i hans mun lite grann och räknat tänderna och nu är det bara två tänder som saknas - en på varsin sida nedre käken, längst in. Alla valptänder är utbytta sedan länge.

Det går så fort. Det var inte länge sen vi fick hem en liten bebis och nu har vi en ungpojke hemma... Jag försöker njuta av den tiden innan den passerar för att den aldrig kommer tillbaka - även om man skaffar en ny valp senare i livet (vi tänker ha en till hund när Vovven har blivit helt vuxen), då blir det nåt annat, en annan valp, en annan tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar