Vovve.net

fredag 23 juli 2010

En kort introduktion

Så var det dags att börja bloggen på nytt. Har hittills hundbloggat på alltomhundar.se men nåt hände med deras databas och nu har jag varken mina bilder eller mina gamla inlägg kvar... Det är riktigt synd eftersom min story startade samtidigt som vi fick hem vår lilla underbara valp som i dagsläget hunnit fylla 5 månader.
Vad kan man göra åt saken? Ingenting. Då ska man inte sitta och klaga över vad man förlorat utan börja, som sagt, på nytt.

Då så, bort med förklaringar. Den här bloggen kommer att handla om mig, min kille (som jag, sedan september 2009, är gift med) och vår underbara schnauzer. Den sistnämnda kommer från Vallentuna, Kennel Wellfith och föddes där i februari i år. Han är vår gemensam första hund - jag växte upp med hundar runtomkring, trots att de flesta bodde då hos mina morföräldrar på landet. Men det var iaf jag som åkte dit efter skolan för att ge dom mat, städa i kojan, borsta dom och ta ut dom på långpromenader så att dom fick sin motion.
Men men... När jag väl blev 17 sa min mamma ja till att vi också skulle kunna ha en hund hemma hos oss och då skaffade vi en blandis som heter Nora (riesenschnauzer/vorsteh/labrador) och numera är typ 8.5 år gammal.
Att vi valde schnauzer denna gång var kanske inte så konstig med tanke på vad jag hade för hund hemma ;-) Envisa varelser, dom är det, men är det inte skönt att ha en hund som faktiskt kan tänka själv och inte bara följa vad människan gör?

Så har jag introducerat mig lite grann och det kanske räcker till första inlägget. I nästa ska jag första sammanfatta allt som hittills har hänt i Vovvens liv. Vi "hörs" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar