Vovve.net

söndag 15 december 2013

Utbildningsuppdatering

Snart kommer årets sista arbetsvecka in i bilden och det känns både skönt och skrämmande. Det som är läskigt med det hela är att det enbart är en månad kvar på min utbildning och jag börjar känna examensångest långsamt krypa in i mitt liv... Jag har redan tidigare bestämt att jag inte kommer vara klar med hela utbildningen inför examenshelgen och räknat med lite kompletteringar efter men nu verkar det som om jag ändå hade en chans att fixa detta - så vi siktar på instruktörsdiplom om exakt 1 månad och 4 dagar!! Alla mina (praktiska) projekt kommer i alla fall vara klara före jul (SÅ SKÖNT!) eller i värsta fall under mellandagarna, av de teoretiska projekt har jag några inlämningsuppgifter kvar men dessa är inga svåra, förutom möjligtvis examensarbete - men jag har en bra plan inför skrivningen så det känns rätt så bra ändå.

Av ovannämnda anledningar blir det inte så mycket hundträning med egen hund nuförtiden men han verkar inte må dåligt utav det. Han får sina promenader, inkl. promenader med andra hundar under våra arbetsdagar, lek finns med i bilden (både med föraren, leksaker och artfränder), lite vardagslydnad också - och så klickerträning naturligtvis, det får vi inte glömma :-)
Känner dock att lite spår inte skulle skada, får se om vi kan fixa nåt nästa helg.




Nu har vi skickat Husse till jobbet så får jag sätta mig med projektdagböcker till skolan.

Några nya idéer för hundkurser växer fram i mitt huvud, vi får se hur det blir med vädret men det kan hända att den första erbjuds redan i februari! :-) Återkommer med mer information när det blir dags.

1 kommentar:

  1. Sv: Jodå, så blir de att se ut om man lämnar de oklippta lite väl länge :o

    SvaraRadera