Vovve.net

söndag 8 december 2013

Hundmässan 2013

Vi gjorde ett snabbt besök på Mässan idag. Orkade inte gå upp för tidigt idag också (för många dagar i rad har det blivit) så jag myste med Skägget rätt länge och var faktiskt nära att ge upp Mässan men sen blev jag plötsligt riktigt sugen på att åka... Snabbt ut med hunden, fixa en macka och kaffe att ta med, hitta Strikes papper, fälla ihop tygburen, in i bilen och ut mot Älvsjö. 

Att hitta parkering var pest. Problemet är att om jag hade frågat funktionärer hade jag nog fått en plats direkt men jag envisades till att leta själv och förlorade en halvtimme på det... Typiskt!

Att komma in var inget problem - ingen kö, bara veterinärbesiktning (Strike trodde det var en balansbom han skulle på och sprang ner lika snabbt som han sprungit upp, hihi, vi fick kalla in honom, han visade sig vara riktigt tillgänglig för besiktning, stolt matte!) och så var vi inne. Hittade snabbt rätt och slog lager vid de svarta schnauzrarna - som jag brukar. 

Strike var rätt gnällig och flåsig i början men det gav sig efter en stund. Nej, han blev aldrig lugn, det är han typ aldrig, men mer åt det normala hållet. Det kändes skönt, man kanske ska ställa ut honom nästa år ändå? :-)
Och så kunde han ligga i buren fast han egentligen inte är så burtränad. Måste säga att klicker och lite träning i våras har gjort en stor skillnad mot förut (och rostbiff, hihi). 

Nu tittar jag på finalerna på datorn och Schnauzern susar gott i sovrummet. 






1 kommentar:

  1. Haha ingen säger väl nej till lite rostbiff liksom ;)
    Kul att det gick bra!

    SvaraRadera