Vovve.net

lördag 7 december 2013

Helgen med massa hundaktiviteter (fast inomhus och vissa utan hund)

Laddar inför ADC idag, så spännande med ämnet "In-, ut-, av- och omlärning" för en blivande instruktör. Synd bara att det krockade med Hundmässan i år men å andra sidan har jag tur att äga och vara intresserad i schnauzer - de ställs nämligen inte ut förrän imorgon. Samma med apporterande fågelhundar - inte för att jag vill se utställningslabbar för dessa har jag inget intresse av utan heja på våra tollarvänner och kompisar :-)

Sist men inte minst - ni som ska köra idag, gör det VÄLDIGT försiktigt. Har precis varit på vår morgonrunda i närområde här och det är rena isbanan på gatorna (trottoarerna i lite bättre skick). Har t.o.m. sett en traktor som ska köra runt och sanda vägar som gled i en korsning...
Min bil stannar hemma idag, som tur är har jag inte långt till skolan som lånar sin aula för ADC så jag kan ta tåget och det tar ungefär lika lång tid som med bil. I värsta fall kan jag också gå, tar lite längre tid men sträckan är så mycket kortare än de jag gör när jag jobbar så inga problem där.

Ska också jobba lite extra ikväll. Direkt efter konferensen sticker jag till en av mina rasthundar för en längre runda i våra småskogar. Sen ska jag också hitta tid för att bada Schnauzerns ben och skägg och kamma genom honom - han ställs inte ut men ska med imorgon som "sällskap" (och kanske dyker upp i rasmontern en stund) och då vill man ju att han ska se presentabelt ut.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar