Vovve.net

fredag 2 december 2011

Trevlig helg önskar Emilias Hundtjänst

En mysig fredag har vovvarna serverat mig idag =) Först hade vi roligt i skogen, sen blev det dags för lite träning i hundmöten för dem som inte riktigt är klara på den fronten än, sen dags för lite bollsökning bland alla löv för att avsluta med ytterligare en lekstund med granntikarna. F:s löp är slut - det firade vi med massor med godis, kel och långa koppel (var på ett ställe där jag inte riktigt vågar släppa).

En ny inackordering väntar nästa helg - och eftersom det handlar om Vovvens favorit promenadkompis ser jag verkligen fram emot att ha bägge två hemma =) Hade planer att besöka Stockholms Hundmässa och titta på schnauzrar i ringen men att ha en gäst är ju superrolig (definitivt om man ser det ur Vovvens perspektiv, hihi). Det blir mycket bus den helgen - det är garanterat =)

På tal om helgen - ingen sovmorgon för mig under den kommande. Imorgon ringer larmet kl. 6.00 för att jag ska hinna ta Vovven ut innan det blir dags för ADVENTure Dog Conference (kan dock ej delta hela dagen då Husse jobbar eftermiddag/kväll och Vovven gillar inte att vara ensam). På söndag upp kl. 7.30 - Vovven och jag ska ta sista svängen till Huvudsta för att träna med Fria Hundar, det sista kurstillfället på fortsättningskurs 2. Det blir ingen promenad med Blå Stjärnan då det dykte upp ett kundmöte mitt på dagen. En ny vovve i gänget, yuppie! På kvällen ska vi masseras - också detta för sista gången under kursen.
Snart är jag också klar med hundens beteendebiologi I =) Jullovet börjar kännas =)

Förresten, fick ett mejl häromdagen som fick mig att tänka riktigt positivt - om 3 veckor börjar dagen bli längre igen!! =) =) =)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar