Vovve.net

lördag 15 januari 2011

Och lite till

Igår morse blev det någon annorlunda promenad. Vi för iväg till närmaste stora köpcentret där det finns en stor djurbutik med riktigt många olika artiklar. Vi skulle egentligen köpa en ny sele då den vi köpte i somras blev alldeles för liten, kom dock tillbaka med ett halsband och ett par nya leksaker (bl.a. extra tålig kong som nyss fyllts med våtfoder och väntar på att bli använd). Det har ju börjat strula sig lite med lydnaden, 11 månaders vovve är inte världens lydnadsproffs ;-) Så nu har vi två bollar. Tidigare när Vovven fick sin boll, ville han inte komma på inkallning för att han var rädd för att jag skulle ta bollen och han tyckte inte godis dög som belöning för att han släpper den ifrån sig. Nu har vi två nästan identiska bollar (den ena lite större och blå, den andra - lite mindre och röd, men av samma märke och sånt) och han kommer till mig glatt när han ser att jag vill byta den blåa mot den röda och tvärtom :-)

Vovven hittat på ett nytt hobby. Nu när det finns stora, hårda snöhögar vid sidan av trottoaren, vill han hoppa upp - då börjar jag springa och låter honom följa efter, fast typ en meter ovan marken! Det ser superroligt ut!

Nu väntar jag bara på att vårens kurser på Kistas Brukshundsklubb presenteras och jag kan boka plats på nån spårkurs (helst med lite lydnad inblandad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar