Vovve.net

onsdag 19 januari 2011

:-))

Jag är så glad!!! Min vovve kommer att ha den bästa födelsedagspresenten nånsin! Vi har nämligen fått en plats på grundutbildningen i agility med start i slutet på februari! :-D :-D :-D

Oj, jag vet, jag vet, i mitt förra inlägg tjatade jag om långlina - alltså rymmer min hund ibland, men jag har redan provat att ha honom på banan (finns en agility bana bara 10 minuter från oss) och han är fokuserad, målinriktad etc. Det var som att se på en helt annan hund. Och vi har roligt i banan och jag vet att det är nåt vi verkligen vill göra tillsammans.
Men innan dess ska vi ta några sväng ut till Vällingby för att delta i öppna träningen som sker på onsdagar (dock ej ikväll) för att träna upp oss lite grand och sen är vi i Liljeholmen i februari för att träna följsamheten med HundTänk + en promenad om dagen som bara handlar om träning: gå nära, stanna kvar, passera andra hundar med fokus på mig, inkallning osv. Har en känsla att det kommer att gå jättebra för oss :-)

I februari kommer mina föräldrar på besök. De kommer att träffa Vovven för första gången och jag hoppas att han blir sin "duktiga-själv", hihi.
Så nu är det bara att avsluta höstterminen och njuta av februari-pausen :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar