Vovve.net

tisdag 27 augusti 2013

Livet rullar framåt

Ett långt uppehåll på bloggen och det har hänt mycket på den tiden. Vi lyckades ta oss till Stockholmsavdelningen i lördags och debutera officiellt i agility - ja, målet för i år är nått ;-) Det första som hände var att jag lyckades diska mig direkt i hoppklassen då jag startade innan domaren blåste vår tur (jag varken hörde eller såg nåt, det var bara jag, hunden och banan!). det hade ändå inte känts så surt OM det inte visade sig att vi annars hade nollat vårt första lopp! NOLL HINDERFEL och ändå diskad! :-( :-( :-(

Men men, vi tar revansch på Haninge BK om 2.5 vecka :-)

I agilityklassen nådde vi målet för dagen - att inte diska oss en gång ;-) Strike trasslade in sig i slalomen 2 gånger dock så vi förlorade MASSA tid, så det blev sista plats för vår del. Men första gången utan disk och det är stolt över. Som sagt, Haninge i september här också.

I söndags gick det betydligt bättre då vi debuterade i fortsättningsklassen i rallyn. 78 poäng skrapade vi ihop och 12:e placering tillsammans med våra kompisar Emmily och Bira och Emmily var snäll och filmade vår tur som man kan se på You Tube
Jag är supernöjd med vår runda trots avdragen - 10 poäng förlorade vi på ett komiskt sätt. Schnauzern fick nämligen nåt i pälsen på rumpan när han suttit en stund tidigare och började, ja, jaga svans för att fixa det. Jag kunde ju inte hjälpa honom fysiskt utan att diska oss så han fick fixa det på egen tass.

Nu på söndag ska vi starta igen. Får se hur det går då :-)

Har också under tiden börjat min praktik som instruktör (har haft sämre dagar och bättre dagar, idag var en av de bästa när jag fick ett träningstillfälle med världens sötaste och duktigaste dvärgpudelvalp) och skolat in två nya hundar i gänget, en wachtel och en fransk bulldogg.

Livet rullar framåt :-)

2 kommentarer:

  1. Hihi roligt att läsa om det med trassel i pälsen ;) Lycka till på söndag!

    SvaraRadera